Axa „Tigareta” – „Caruta de la frontiera”

Contrabanda romaneasca cu tigari a suferit un nou mare lovitura. Operatiunea „Caruta” a luat sfarsit pe 16 octombrie anul de gratie 2009, an in care Politia de Frontiera Romana a facut cele mai importante capturi de tigari de contrabanda, nu mai mari de 2-3 baxuri pe luna, altfel spus „in bataie de joc”.

Breaking news:

În seara zilei de 16 octombrie a.c., în urma executării unei acţiuni pe linia combaterii contrabandei cu ţigări, poliţiştii de frontieră din cadrul SPF Izvoarele Sucevei au descoperit, în apropierea frontierei de stat, lângă un gard, acoperite cu nişte crengi, 4 genţi în care se aflau ţigări marca „Chesterfield”, de provenienţă ucraineană.

Dar, sa vedem, cum decurgeau lucrurile cu  9 ani in urma, mai precis pe 20 aprilie 2000!

Axa Tigareta 1 – Portelanul – Tigareta 2

– Portelanul are coada, dar nu are cap * SRI nu a deconspirat aceasta afacere decat dupa caderea lui Ion Iliescu

Operatiunile contrabandiste au devenit in Romania subiect de scandal la moda dupa decembrie ’89. Inainte, pe timpul regimului comunist, nici musca nu sufla cand era vorba despre astfel de transporturi speciale denumite generic „strategice”. Dealtfel, orice tara din lume practica acest gen de strangere de fonduri pentru stat, indiferent ce regim se afla la putere. Primul scandal de mare anvergura in Romania a fost „Tigareta 1”, izbucnit in anul 1993. A doua mare operatiune deconspirata a fost „Tigareta 2”, iar astazi prima pagina a ziarelor este ocupata de afacerea „Portelanul”, o altfel de „Tigareta”, care cuprinde ca dimensiune cele doua contrabande premergatoare la un loc si a carei complexitate a necesitat aproape patru ani de ancheta. Care sunt similitudinele si ce le diferentiaza?

Similitudini
1. In primele doua afaceri „Tigareta” au fost implicate doua mari institutii ale statului: MApN si SPP.
2. In ambele operatiuni, „Tigareta 1” si „2”, a fost vorba de baxuri de ASSOS.
3. Primele doua „Tigarete” plus cea derulata prin afacerea „Portelanul” puncteaza ca personaje-cheie in retea cetateni straini: in „Tigareta 1” este vorba de fratii Eliass si Michael Nassar, in cea de-a doua, sirianul Jamal Al Atm, Hitam Silim si Chanin Nizar, iar in cea de-a treia Heinz Joseph Schumann si cativa soferi nemti si austrieci.
4. In „Tigareta 2” si „Portelanul” apare mentionat numele Aeroportului Ostende-Belgia. In „Tigareta 2”, avionul ucrainian IL-76 avea ca destinatie acest punct. In „Portelanul”, acelasi punct era mentionat ca loc de expeditie a tigarilor.
5. In aceste ultime doua operatiuni de contrabanda tigarile au sosit in Romania pe calea aerului.
6. Toate trei operatiunile mentionate mai sus au avut ca baza de deconspirare rapoarte ale SRI.
Diferente
1. „Portelanul” se deosebeste de primele doua „Tigarete” prin faptul ca ofiterii care s-au ocupat cu activitatea informativa pe Aeroportul Baneasa nu au sesizat institutiile statului pe parcursul derularii ei. Acest fapt conduce la trei ipoteze: Ori au fost de rea-credinta, ori au fost complici, ori au fost incompetenti si trebuie dati afara de urgenta. Sau – si este mai plauzibil – ei nu au putut deconspira afacerea decat dupa schimbarea PRESEDINTELUI.
2. Tigarile fratilor Nassar erau plata transei a treia pentru tehnica de lupta exportata de ROMTEHNICA si tineau loc de rest de bani pana la acoperirea intregii sume a exportului. Tigarile de pe Otopeni au o retea de distributie nedescoperita inca de anchetatori. Tigarile din „Portelanul” erau destinate beneficiarilor retelei transnationale de contrabanda „Dascalu”.
3. Daca „Tigareta 1” a fost un transport special realizat in limitele politicii militare a statului roman, „Tigareta 2” a fost coordonata, in numele statului, de catre sepepistul Gheorghe Trutulescu, iar „Portelanul” este o afacere, deocamdata, cu coada si fara cap.
Adrian ARTENE

9 comentarii

  1. Ma intreb care este circuitul banilor obtinuti din traficul de tigari? Pana acum avem unele indicii: banii sunt impartiti intre bandele de infractori, politie si politicieni. In ceea ce-i priveste pe politisti si politicieni, stim ca banii negrii sunt investiti in vile, masini si campanii electorale.
    Interesante sunt sumele care intra in buzunarul mafiotilor. Nu trebuie sa fii prea destept pentru a intui ca banii aceia sustin alte activitati criminale – trafic de droguri, carne vie, arme si organe. Iar noi suntem complici, pentru ca daca o toleram pe una, le acceptam pe toate. Spunem ca nu ne intereseaza, ca nu ne priveste, iar maine niste nenorociti le vand droguri copiilor nostri la intrarea in scoala.

  2. Amice, sa-ti zic cum e filiera si cum merge masina contrabandei.

    Sa zicem ca in Ucraina e o fabrica de tigarete oficiala, cu patent, a BAT sau alta. Paralel, baietii de acolo de la fabrica, produc tigari „pe langa” in cantitati mari pentru care au ambalaj dar nu au timbre, ca astea sunt numarate. Cand zic cantitati mari nu ma refer la o caruta de cartoane, ci la mii de baxuri, marfa de milioane de euro. Pana aici e clar. Umplu piata lor cu astfel de marfa neaccizata si mai dau si la altii, cum ar fi romanii, in urmatorul mod simplu: seful de acolo vorbeste cu amicul lui din parlament sau din guvernul lor, care amic are un amic la noi, in parlament sau guvern, fac trampa la vama (cu un simplu telefon sau o intalnire la un restaurant), aranjeaza transportul pe apa, pe uscat sau prin aer si gata. Carausii astia „capturati” cu care sunt pline ziarele noastre si cu care se mandreste politia vamala sunt niste amarati care stau pe la usa fabricilor si mai prind din zbor ce mai fura vreun muncitor la banda, un fel de tanti care vine cu sacosa prin spitale noastre sa vanda pijamale ieftine sau esenta de ariel la sticla de cola de jumate. pricepi?

    Marfa costa niste bani, mai costa si amicii niste spagi grase, sefii mari alte spagi si mai grase, contrabandistul isi pune partea lui la pachet si le da in vanzare. Ca in orice mafie. tehnica este simpla, clara si specifica tarilor cu politicieni care depasesc o anumita limita in coruptie, adica politicieni nemancati. Toti politicienii lumii sunt corupti, mai mult sau mai putin dar unii sunt chiar nemancati.

    Si unde se duc banii? Fiecare face ce vrea cu ei, dupa ce si-a luat partea. Unii reinvestesc, altii ii joaca la casino, altii ii dau la curve, etc..

  3. ai citit probele din dosarul Tigareta 2 ? daca n-ai nici o pregatire in aviatie, atunci despre ce vorbesti bai zdreantza ?

  4. prietene, citesc si eu ziarele. doar nu sunt elena udrea sa am acces la toate dosarele romaniei…

  5. intra in zonainterzisa.ro/
    la fisierul dosare gasesti un serial din 6 fragmente numit : culisele-operatiunii-speciale-tigareta-2

  6. citeste articolul lui SRS. l-am pus si eu (si pe FB)

    am mai multe de spus si de intrebat. poate vorbim…

  7. Domnule Vasilescu, am citit si m-am crucit. Mi-ar face deosebita placere sa putem sta de vorba, dupa sarbatori, cand doriti. Faptul ca mai exista un dram de normalitate in tara asta imi da sperante ca nu ne vom duce dracului, prea curand. Sper sa cititi comentariul meu si sa-mi dati niste date de contact pe contrabandaa@gmail.com .
    Pana atunci, va urez Sarbatori Fericite si Un An Bun!

    cu stima,

  8. […] timp ce se Motorola și Țigaretele se coceau, securiștii resuscitați după alegerea lui Ion Iliescu din mai 1990 puneau mână de la […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s